Koupí oblečení Patagonia uděláte radost nejen sobě, ale také planetě. Zodpovědná značka inspiruje již více než 40 let
Není to masová produkce, vidina obrovských zisků a dosažení absolutního monopolu v segmentu outdoorového oblečení a výbavy, právě naopak. Yvon Chouinard, zakladatel značky Patagonia, vede lidi k tomu, aby kupovali méně a skutečně jen to, co potřebují. Pokud totiž dokážete vyrobit produkt, který je kvalitní, praktický a pohodlný, lidé si jej oblíbí a nebudou se ho chtít vzdát ani tehdy, když se jim roztrhá. A i kdyby, Patagonia přišla s programem Worn Wear, v rámci kterého ti poškozené věci zdarma opraví. Jednoduše zodpovědná značka.
Na začátku byly vlastní výtvory
Historie značky Patagonia se začala psát už během aktivního dětství jejího pozdějšího zakladatele Yvona Chouinarda. Ten jako 14letý chlapec naplno propadl kouzlu horolezectví. Začal si všímat, jaké negativní stopy zanechává jeho koníček na skalních stěnách. Začal si proto vyrábět své vlastní vybavení, které bylo oproti používaným materiálům šetrnější k přírodě. Už tehdy se začala nepřímo formovat filozofie budoucí značky.
Kouzlo rugby košil
Vylepšené věci oslovily i ostatní horolezce a Yvon je začal prodávat. Kromě lezeckého materiálu objevil také kouzlo rugby košil, které výborně odolávaly i lezení na skalách, a přetransformoval je mezi oblíbené věci skalních lezců. Zájem o jeho věci byl velký, a proto v sedmdesátých letech založil značku Patagonia. Firma svůj sortiment postupně rozšiřovala.
S ohledem na šetrnou výrobu
Již od svých počátků byl pro Patagonii charakteristický přístup ve výrobě, v jejímž rámci neustále hledá způsoby produkce těch nejkvalitnějších věcí s ohledem na minimalizaci negativních dopadů na planetu. Patagonia je první outdoorovou značkou, která začala nabízet fleecovou bundu. Svými vlastnostmi způsobila revoluci v systému vrstvení oblečení.
Recyklované materiály
Důraz na výrobu s enviromentálním cítěním se odrážel i v pozdějším využívání recyklovaných PET lahví ve výrobě fleecových bund. Ve snaze minimalizovat zatížení na životní prostředí poskytuje Patagonia na své produkty doživotní záruku. Značka si zakládá na využívání oblečení po tak dlouhou dobu, jak je to jen možné. Na světě má dnes poměrně rozšířenou síť míst, kde vám věci zadarmo opraví a vrátí zpět do hry.
Patagonie věnuje každý rok 1 % zisku z prodeje neziskovým organizacím a lokálním aktivistům zaměřeným na ochranu životního prostředí. Nekončí to však jen u oblečení a outdoorové výbavy. Patagonie se snaží v lidech vzbuzovat zájem o naši planetu a její ochranu i prostřednictvím filmové a knižní produkce zaměřené převážně na sportovní aktivity v přírodě.
Patagonie je inspirací
Příběh Patagonie a její nikdy nekončící související aktivity jsou dnes velkou inspirací pro podobně smýšlející značky. Vy si můžete být jisti, že i když si za věci s logem masivu Fitz Roy možná trochu víc připlatíte, díky jejich kvalitě, preciznímu zpracování a filozofii firmy jste uskutečnili dobrou volbu nejen pro sebe, ale i pro naši planetu.
Patagonie v Bratislavě
Pokud byste hledali základnu Patagonie v Bratislavě, navštivte eko-outdoorový obchod Wilderoben na Páričkovej, kde vám s výběrem ochotně poradí fundovaný personál. Jednou do měsíce ve Wilderoben pořádají také akci Duck Tapes, která je zaměřena na opravu nošených věcí.
Zdroj obrázkov: elements.envato.com